Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufgd.edu.br/jspui/handle/prefix/3226
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Guerra, Ariane-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3548592549465571pt_BR
dc.contributor.referee1Vale, Flávia Janiaski-
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2394281053017478pt_BR
dc.contributor.referee2Chaves, Marcos-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/3979750863757284pt_BR
dc.creatorRibeiro, Vanessa Lopes-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/3270463610553799pt_BR
dc.date.accessioned2020-06-03T13:35:10Z-
dc.date.available2020-06-03T13:35:10Z-
dc.date.issued2018-12-17-
dc.identifier.citationRIBEIRO, Vanessa. Dramas rodrigueanos: caso Sônia. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Teatro: Poéticas e Educação) – Faculdade de Comunicação, Artes e Letras, Universidade Federal da Grande Dourados, Dourados, MS, 2018.pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufgd.edu.br/jspui/handle/prefix/3226-
dc.description.abstractThe present research had as objective to explore the paths of the process drama allied to the playwright Nelson Rodrigues. For this, in the course of the work are pointed characteristics referring to the methodology and the playwright who can become allies within the schools in elementary education II, or in high school, to discuss topics related to society and stimulate critical thinking about it. The piece Valsa no 6 (Waltz # 6) was selected to be used as pre-text for the creation of episodes of process drama, taking into account the case of feminicide pointed out in dramaturgy. For elaboration of the process drama, I chose to work with three characteristic elements of this methodology, which are: teacher-character, stimulus box and scenic setting; using at least one of the resources in each of the six episodes described in this work.en
dc.description.resumoA presente pesquisa teve como objetivo explorar os caminhos do process drama aliado ao dramaturgo Nelson Rodrigues. Para isso, no decorrer do trabalho são apontadas características referentes à metodologia e ao dramaturgo que podem se tornar aliados dentro das escolas no ensino fundamental II, ou no ensino médio, para discutir temas relacionados a sociedade e estimular um pensamento crítico sobre a mesma. Foi selecionada a peça Valsa no 6 para ser utilizada de pré-texto para a criação de episódios de process drama, levando em consideração o caso de feminicídio apontado na dramaturgia. Para elaboração do process drama, escolhi trabalhar com três elementos característicos dessa metodologia, que são: professor- personagem, caixa de estímulos e ambientação cênica; utilizando pelo menos um dos recursos em cada um dos seis episódios descritos neste trabalho.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Alison Souza (alisonsouza@ufgd.edu.br) on 2020-06-03T13:35:10Z No. of bitstreams: 1 VanessaLopesRibeiro.pdf: 859988 bytes, checksum: 89be0e5b9790833bb2a50fee3b350362 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2020-06-03T13:35:10Z (GMT). No. of bitstreams: 1 VanessaLopesRibeiro.pdf: 859988 bytes, checksum: 89be0e5b9790833bb2a50fee3b350362 (MD5) Previous issue date: 2018-12-17en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal da Grande Douradospt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Comunicação, Artes e Letraspt_BR
dc.publisher.initialsUFGDpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDramaturgiapt_BR
dc.subjectDramaturgyen
dc.subjectArtes - ensino e aprendizagempt_BR
dc.subjectArt - Study and teachingen
dc.subjectRodrigues, Nelson, 1912-1980pt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::TEATROpt_BR
dc.titleDramas rodrigueanos: caso Sôniapt_BR
dc.title.alternativeRodriguean drams: Sonia caseen
dc.typeTrabalho de Conclusão de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Teatro: Poéticas e Educação

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VanessaLopesRibeiro.pdf839,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.